wtorek, 31 marca 2015

Billie Swamp Safari cz.1

Witam,
 
Opis atrakcji Billie Swamp Safari  podzielę na dwa odcinki, ponieważ sam dojazd do safari z aligatorami w tle jest równie atrakcyjny jak pobyt już w docelowym miejscu.
Mamy wiele miejsc do wyboru aby zobaczyć Everglades z bliska. Ja wybrałem Billie Swamp Safari, ponieważ jeszcze przed podróżą słyszałem o tym miejscu dużo dobrego. Nie bez znaczenia  była również lokalizacja, chciałem wjechać daleko w głąb tego słynnego parku narodowego.
Gdy wyruszamy od strony wschodniego wybrzeża z okolic Fort Lauderdale, musimy kierować się na autostradę 75 w kierunku zachodnim.


Autostrada 75

Autostrada ta również jest znana pod nazwą Alligator Alley – dlaczego?- ponieważ przecina bagna Everglades, a tam jak wiemy jest mnóstwo aligatorów. Na autostradzie są specjalne parkingi gdzie możemy slipować(wodować) motorówkę aby popływać po tych bezkresnych rozlewiskach – lecz taką formę zwiedzania Everglades polecam tylko doświadczonym i znającym te tereny.
My jedziemy jednak samochodem do zjazdu nr 49 przy Miccosukee Service Plaza.
Skręcamy na północ (innego kierunku nie mamy) w W State Rd 84.
Od razu rzuca się nam bardzo krótko wystrzyżona trawa wzdłuż drogi – dlaczego? jeszcze wtedy się nie domyślałem.

W State Rd 84


Wokół nic tylko zarośla i bagna. Gdy jechałem z rodziną, nagle mój syn krzyknął aligator! widziałem aligatora! pomyślałem sobie, że to była na pewno jakaś kłoda drewna, z reguły aligatory stronią od dróg którymi jeżdżą samochody. Nie dając temu wiary jechaliśmy dalej w głąb Everglades. Długo nie czekając przy drodze również ja zauważyłem aligatora, gdy wjeżdżaliśmy coraz dalej, pojawiało się ich coraz więcej. Trudno było uwierzyć w to co widzieliśmy


W State Rd 84


W State Rd 84


W State Rd 84

Od razu skojarzyłem dlaczego trawa bezpośrednio przy drodze jest tak krótko wystrzyżona. Chodzi o bezpieczeństwo ludzi i aligatorów, aby żadnego nie potrącić i raczej nie zatrzymywać się w miejscach do tego nie wyznaczonych.

W State rd 84


Zanim dojechaliśmy do Billie Swamp Safari widzieliśmy tak wiele aligatorów i to tak blisko naszego samochodu, że zastanawialiśmy się czy jest sens odwiedzać ten rezerwat. Ale o tym już w następnym odcinku 14-04-2015(wtorek)- Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz