wtorek, 14 kwietnia 2015

Billie Swamp Safari cz.2

Witajcie w Billie Swamp Safari !

Billie Swamp Safari

Zgodnie z zapowiedzią w zeszłym poście, dziś będziemy obcować z dziką naturą.

W Billie Swamp mamy 4 główne atrakcje. Pokazy węży i ptaków nie były dla mnie zbyt ciekawe, ale safari ciężarówką buggy i przejażdżka Airboat były naprawdę fajne.

W pierwszej części dnia wybrałem safari. Wsiedliśmy do specjalnie przygotowanego pojazdu typu buggy i ruszyliśmy w drogę. Przejeżdżając przez rzeczkę przenieśliśmy się jakby na inny kontynent (poczułem się jak w którymś z rezerwatów Afryki)
Otaczająca nas przyroda przypominała mi bardziej tamte tereny niż Florydę.

Billie Swamp Safari

Również zwierzęta, które oglądaliśmy nie kojarzyły mi się z Florydą.

Taka atrakcja trwa ok. jednej godziny, w trakcie możemy zobaczyć różnorodną roślinność i wiele zwierząt.

Głównym jednak moim celem była przejażdżka łodzią płasko-denną napędzaną śmigłem od samolotu zwaną Airboat. Emocje, które czekają na odwiedzających ten park są większe, jeśli uświadomimy sobie, że w akwenie, po którym będziemy pływać jest mnóstwo aligatorów i innych niebezpiecznych gadów.

Billie Swamp Safari

Podróżowanie tą łodzią to niezapomniana przygoda, było chyba wszystko, co do dobrej zabawy potrzeba – prędkość, słońce, dzika natura no i ten dreszczyk emocji widząc wokół tak dużo aligatorów.

nasza przejażdżka na pokładzie airboat

Po takich emocjach czas na posiłek. Na terenie parku jest restauracja prowadzona przez miejscowych Indian, możemy tam skosztować mięso aligatora czy żabie udka.

W Billie Swamp jest również możliwość wynajęcia na noc jedenego z kilku szałasów, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do natury. Nocą na pewno możemy doświadczyć jeszcze więcej emocji- jednak ja z tej atrakcji nie skorzystałem : -).

wtorek, 31 marca 2015

Billie Swamp Safari cz.1

Witam,

Opis atrakcji Billie Swamp Safari  podzielę na dwa odcinki, ponieważ sam dojazd do safari z aligatorami w tle jest równie atrakcyjny jak pobyt już w docelowym miejscu.
Mamy wiele miejsc do wyboru aby zobaczyć Everglades z bliska. Ja wybrałem Billie Swamp Safari, ponieważ jeszcze przed podróżą słyszałem o tym miejscu dużo dobrego. Nie bez znaczenia  była również lokalizacja, chciałem wjechać daleko w głąb tego słynnego parku narodowego.
Gdy wyruszamy od strony wschodniego wybrzeża z okolic Fort Lauderdale, musimy kierować się na autostradę 75 w kierunku zachodnim.

Autostrada 75

Autostrada ta również jest znana pod nazwą Alligator Alley – dlaczego?- ponieważ przecina bagna Everglades, a tam jak wiemy jest mnóstwo aligatorów. Na autostradzie są specjalne parkingi gdzie możemy slipować(wodować) motorówkę aby popływać po tych bezkresnych rozlewiskach – lecz taką formę zwiedzania Everglades polecam tylko doświadczonym i znającym te tereny.
My jedziemy jednak samochodem do zjazdu nr 49 przy Miccosukee Service Plaza.
Skręcamy na północ (innego kierunku nie mamy) w W State Rd 84.
Od razu rzuca się nam bardzo krótko wystrzyżona trawa wzdłuż drogi – dlaczego? jeszcze wtedy się nie domyślałem.

W State Rd 84

Wokół nic tylko zarośla i bagna. Gdy jechałem z rodziną, nagle mój syn krzyknął aligator! widziałem aligatora! pomyślałem sobie, że to była na pewno jakaś kłoda drewna, z reguły aligatory stronią od dróg którymi jeżdżą samochody. Nie dając temu wiary jechaliśmy dalej w głąb Everglades. Długo nie czekając przy drodze również ja zauważyłem aligatora, gdy wjeżdżaliśmy coraz dalej, pojawiało się ich coraz więcej. Trudno było uwierzyć w to co widzieliśmy

Od razu skojarzyłem dlaczego trawa bezpośrednio przy drodze jest tak krótko wystrzyżona. Chodzi o bezpieczeństwo ludzi i aligatorów, aby żadnego nie potrącić i raczej nie zatrzymywać się w miejscach do tego nie wyznaczonych.

W State rd 84

Zanim dojechaliśmy do Billie Swamp Safari widzieliśmy tak wiele aligatorów i to tak blisko naszego samochodu, że zastanawialiśmy się czy jest sens odwiedzać ten rezerwat. Ale o tym już w następnym odcinku 14-04-2015(wtorek)- Zapraszam!

wtorek, 17 marca 2015

Sawgrass Mills Mall cz.2

Witam,

Nawiązując do ostatniego postu, dzisiaj chciałbym opisać inne niż zakupy możliwości spędzania czasu w Sawgrass Mall. Załóżmy, że ktoś nie lubi zakupów (nie wiem czy wśród moich czytelników są takie osoby:-))może wybrać się do kina. Kino Regal położone jest tuż przy centrum handlowym 2600 NW 136th Ave.,Sunrise Fl 33323. Regal Cinema oferuje nam najnowsze hity filmowe także w systemie IMAX. Ceny biletów są przystępne kształtują się od 7-8 USD do kilkunastu USD. Wybór filmów jest zawsze bardzo duży, więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Jeżeli po kinie bądź w trakcie zakupów zgłodniejemy, mamy do wyboru wiele restauracji typu Fast Food. Odnajdziemy je w ogromnym holu zwanym Market Food Court. Znajdziemy tu jedzenie meksykańskie, azjatyckie, włoskie jak i typowo amerykańskie. Wybór jest ogromny. W czasie zakupów nasze pociechy też mają wyznaczone dla siebie miejsce gdzie mogą w pełni oddać się zabawie. Do 2011roku działał tu bardzo ciekawy park rozrywki dla dzieci Wannado City, niestety w chwili obecnej jest zamknięty. Dla osób nierozstających się z siecią są również wydzielone strefy WiFi.

Sawgrass Mills Mall

Po całodniowych zakupach czas na kolację. Oczywiście w Sawgrass mamy do dyspozycji szereg restauracji idealnych na taką okazję. Większość z nich znajduje się przy parkingu.
Szczególnie polecam Grand Lux Cafe. Jest to niewielka sieć restauracji, działająca w kilku stanach. Na Florydzie jest ich najwięcej, bo aż trzy :-) Wystrój restauracji jest bardzo elegancki. Posiłek możemy zjeść w środku lub na zewnątrz. Menu jest obszerne, a wszystko co zamówimy jest naprawdę bardzo smaczne.

W Sawgrass trudno się nudzić, nawet osoby takie jak ja, które dosyć szybko nudzą się na zakupach, ten Mall z radością odwiedzam po kilka razy w czasie każdego pobytu na Florydzie.

Już dziś zapraszam na następny post dnia 31-03-2015(wtorek)

wtorek, 3 marca 2015

Sawgrass Mills Mall

Witam,

Dziś przeniesiemy się w świat zakupów. Opisywałem w tym blogu już mall’e, ale teraz przedstawię absolutną perłę wśród centrów handlowych.
Wyruszamy na zakupy do Sawgrass Mills. Jak dojechać?- bardzo prosto – wystarczy w okolicach Fort Lauderdale skręcić na Sunrise Blvd w kierunku zachodnim podążać tą drogą prawie do końca ( opcja bezpłatna) lub jak ktoś chce szybciej dotrzeć do celu polecam płatną ekspresową drogę 869 zjazd na Flamingo Rd lub Sunrise Blvd. Jak już dotrzemy ukarze się nam wielki Sawgrass Mall Mills z rozległymi parkingami. Pomimo, że parkingi są naprawdę duże to i tak trudno znaleźć wolne miejsce (polecam przyjazd o porannej porze). Jeżeli nie chcemy się przejmować brakiem miejsc możemy oczywiście skorzystać z Valet parking(opcja płatna).
Jak już zaparkowaliśmy ruszamy na zakupy. Sawgrass oferuje nam przeszło 350 różnych sklepów.
Znajdziemy tu przeróżne marki od tańszych po topowe takie jak Prada, Burberry czy Gucci. Mall ten jest obowiązkowym przystankiem, dla większości turystów odwiedzających Florydę, jest to wręcz atrakcja turystyczna. Nie bez powodu - ponieważ każdy znajdzie coś dla siebie i to w okazyjnych cenach. Przed laty ceny były naprawdę szokująco niskie, lecz dzięki rzeszom ludzi odwiedzających to miejsce ceny w chwili obecnej są wyższe ale i tak pozostały okazyjne. Oczywiście można znaleźć jakiś tańszy sklep danej marki, ale tak wielu sklepów w jednym miejscu nie znajdziemy nigdzie indziej w Słonecznym Stanie.
Osobiście nie wyobrażam sobie nawet bardzo krótkiego kilkudniowego pobytu na Florydzie bez zawitania w Sawgrass. Podczas shoppingu polecam wykupić(wypożyczyć) specjalny wózek na zakupy – na pewno szybko się zapełni nowymi rzeczami i nie będziemy musieli tego nosić po ogromnej powierzchni centrum(o wózki również trudno jeżeli przyjedziemy po południu).

Sawgrass oferuje nam też inne atrakcje poza sklepami, ale o tym w następnym odcinku który ukaże się 17-03-2015(wtorek)- Serdecznie Zapraszam.

wtorek, 17 lutego 2015

The Breakers Palm Beach

Witam Wszystkich,

W ostatnim poście przedstawiałem kompleks basenów w West Palm Beach, jednak z tym miastem najbardziej kojarzy mi się obiekt który opiszę dziś.
Proszę Państwa przedstawiam The Breakers Palm Beach.

The Breakers Palm Beach

Jest to luxusowy hotel/resort usytuowany tuż nad oceanem. Niejednokrotnie zdarza się nam na wakacjach obchodzić jakieś ważne wydarzenie lub zaprosić swoich gości na wyjątkową kolację. Chcemy aby miejsce gdzie będziemy celebrować te chwile było wyjątkowe - najlepszym wyborem wg mnie jest właśnie Breakers. Sam budynek robi już wrażenie, jeżeli dodamy do tego gustownie urządzone wnętrza  i niesamowitą lokalizację – poczujemy się jak w czasach włoskiego renesansu. Dla gości hotelu mamy do dyspozycji piękne baseny, korty tenisowe, dwa pola golfowe(jedno niestety oddalone o ok. 10 mil od resortu – jest ono jednak doskonale skomunikowane z hotelem) oraz kilka wykwintnych restauracji.
No właśnie restauracje J- polecam najbardziej !
Oczywiście polecam również zamieszkanie w przepięknych pokojach hotelowych  - to dla tych zamożniejszych czytelników J
Lecz głównie chciałbym się dziś skupić na restauracjach. Jest ich kilka i wszystkie są najlepsze w swoim rodzaju. Począwszy od restauracji serwującej steki poprzez owoce morza do kuchni azjatyckiej.
Flagler Steakhouse – serwuje nam tak jak w nazwie wyśmienite steki. Smak i podanie potraw – mistrzostwo!

Echo- to kuchnia azjatycka w luksusowym wydaniu.

The Seafood Bar – wszystko co najlepsze dla miłośników owoców morza. To co polecam to Stone Crabs(w sezonie) podawane na lodzie i niesamowity miecznik a la plancha, do tego dochodzi jeszcze lobster  i jesteśmy szczęśliwiJ

Nawiązując jednak do wykwintnej kolacji, to bez wahania powinniśmy udać się do
The Italian Restaurant – potrawy, obsługa, wystrój restauracji - nie do opisania.
Wszystko podawane jest w przepiękny sposób, smaki – przepraszam że to napiszę ale uważam że znacznie lepsze niż we Włoszech do tego doskonale dobrana karta win.
Jest to z pewnością najlepszy wybór na uroczystą kolację.

Aby z tzw. klasą zakończyć wieczór, udajemy się do najlepszego baru na Florydzie, mianowicie do
HMF – wszystko czego możemy zapragnąć do picia jest tutaj.
Szampan Dom Perignon, Bruno Paillard N.P.U. czy Krug Clos d’Ambonnay z 1995r za ponad 6300USD/butelkę – na wyciągnięcie dłoni.
Karta win ma tutaj 58 stron!, nawet mojito podawane jest tu z szampanem(Mojito Royale)
Ktoś ma ochotę na cygaro? – wybór również jest doskonały ( Padron, Cohiba czy Garcia and Garcia). Możemy tu oczywiście dobrze zjeść ale po kolacji w włoskiej restauracji kto by miał jeszcze miejsce J
Oczywiście trzeba jeszcze wspomnieć, że w większości restauracji w Breakers obowiązuje odpowiedni kod ubioru, nie ma tu miejsca na dżinsy, t-shirty, itp.

Restauracje i obsługa to chyba jeden z powodów, że Hotel ten jest chętnie odwiedzany przez celebrytów światowego formatu. Jest to również wyśmienita miejsce do organizacji ślubu i przyjęcia weselnego (ołtarz jest ustawiany wtedy nad brzegiem oceanu w cieniu palm)- może ktoś z moich czytelników skusi się na taki ślub J

Takim miłym akcentem dotarliśmy do końca tego postu.
Na następny zapraszam dopiero za 2 tygodnie 03-03-2015(wtorek)

wtorek, 10 lutego 2015

Rapids Water Park

Witam Wszystkich,

W dzisiejszym poście przeniesiemy się na północ od Miami do West Palm Beach. Usytuowany jest tam park wodny Rapids Water Park  (moim zdaniem najlepszy wybór w tej części Florydy).

Entuzjaści takiej formy spędzania czasu będą usatysfakcjonowani. Jest to również doskonała alternatywa dla tych którzy zbytnio nie lubią dzielić się z rekinami oceanem podczas kąpieli.
Znajdziemy tu atrakcje dla małych dzieci oraz dla osób lubiących trochę adrenaliny.

Rapids Water Park

Mamy do wyboru różne typy biletów, od tych najtańszych (dzięki którym możemy wejść po 16:00 i to tylko w tygodniu bez weekendów) poprzez normalne całodniowe za cenę 44,99USD (polecam właśnie takie) do tych droższych sezonowych (świetne dla osób przebywających dłużej na Florydzie). Nawiązują jeszcze do opłat pamiętajmy, że parking jest dodatkowo płatny.

Na terenie parku możemy śmiało spędzić cały dzień, mamy tu co zjeść, kupić coś do picia, odpocząć, ale co najważniejsze mnóstwo zabawy na wielu zjeżdżalniach i basenach.. Dla chcących się trochę zrelaksować przygotowany jest kanał wodny biegnący wokół całego parku - wg zasady dla każdego coś miłego J

Nie będę się szczegółowo rozpisywał na temat wszystkich atrakcji – park ten możemy porównać do wielu tego typu obiektów na świecie – co go wyróżnia? – jest na Florydzie J

Należy zwrócić uwagę, że wszystko jest świetnie zorganizowane, od udogodnień takich jak szatnie do samego wyjazdu z parkingu na koniec dnia. Gdy wszyscy w tym samym czasie opuszczają park, wyjazd jest komfortowy i bez korków - dba o to policja(żeby nasza była tak pomocna obywatelom J).

Dla chcących odwiedzić Rapids Water Park podaję adres:
6566 North Military Trail, Riviera Beach, FL 33407

Następny post z atrakcjami Florydy ukaże się już 17-02-2015(wtorek) – Zapraszam!

wtorek, 3 lutego 2015

Witam Wszystkich po feriach,

W dzisiejszym poście przedstawię atrakcję, która osobiście kojarzy mi się najbardziej z Miami – są to szybkie łodzie motorowe.

Kto z nas nie oglądał różnego rodzaju seriali z nazwą Miami w tytule, zawsze w nich pojawiają się takie motorówki jak Donzi, Cigarette czy w dawniejszych latach Scarab-Wellcraft. Możliwość poczucia się jak bohater ze wspomnianych seriali oferuje nam wycieczka SpeedBoat Adventures. Oczywiście nie ma tu takiej szybkości i adrenaliny jak w wymienionych łodziach, ale ta wycieczkowa jednostka może rozpędzić się do 50 mph (ok. 80km/h) – na wodzie jest to wysoka prędkość.

Wycieczkę zaczynamy w opisywanym już tzw. Porcie Miami (Bayside Marketplace
Miami, FL 33132). Na pokład możemy wejść po uiszczeniu opłaty w wysokości 36USD(dzieci 26USD).

Wszyscy na pokładzie – ruszamy!

Miami SpeedBoat Adventures

Trasa wycieczki czasami się zmienia, zależy ona od stanu oceanu. Jeżeli jest za wysoka fala kapitan ogranicza przejażdżkę do akwenu śródlądowego. Zaczyna się zawsze tak samo –
głównym kanałem Main Channel płyniemy do Meloy Chanel, okrążamy Memorial Island następnie jest chwila na oglądanie posiadłości celebrytów na Star Island ( nie jest to wycieczka przeznaczona na podziwianie domów sławnych ludzi – wycieczkę taką opiszę w kolejnych postach – tutaj chodzi o prędkość i wiatr we włosachJ).

W następnym punkcie programu zaczyna się zabawa ( jeżeli pozwalają na to warunki) – mijamy South Point i pełną prędkością wychodzimy na otwarty ocean. Długie skoki łodzią po falach oceanu w wzdłuż wybrzeża – to jest ta „wisienka na torcie”. Między czasie możemy podziwiać bulwar Ocean Drive od strony wody, jest to z pewnością niezapomniane przeżycie.
No cóż, trzeba wracać. Ponownie mijamy South Point i od strony Fishermans Channel wracamy do portu.

Powrót – imponujący ( gdy wybierzemy ostatnią wycieczkę dnia w okresie jesienno-zimowym). Dlaczego? – ponieważ zachodzi słońce  i przed nami okazuje swoje piękno Miami po zmroku.

Miami

Moim zdaniem tą atrakcję można śmiało nazwać niezapomnianą przygodą – serdecznie polecam i pozdrawiam.

Zapraszam na następny post 10-02-2015(wtorek)

wtorek, 13 stycznia 2015

Bal Harbour Shops

Witam,

Dziś wrócę do cyklu dotyczącego zakupów. W odcinku tym przedstawię centrum handlowe z tzw. najwyższej półki. Odwiedzimy Bal Harbour Shops.( 9700 Collins Ave, Bal Harbour, FL)

Centrum to zostało otwarte w 1965 roku, przez te wszystkie lata aż do dziś jest miejscem gdzie stykamy się z światową modą w najlepszym wydaniu. Tylko tu mamy tak wiele sklepów najznamienitszych projektantów w jednym miejscu. Sklepy tu mają m.in. Carolina Herrera, Emporio Armani, Gucci, Dolce & Gabbana, Versace, Prada i wiele innych.

Odwiedzając to miejsce proponuję zadbać o odpowiedni strój, ponieważ otoczenie oraz osoby robiące tam zakupy są nietuzinkowe. Możemy spotkać tu gwiazdy sportu, muzyki, filmu jak również ważne osobistości Miami. Centrum to robi wrażenie niezbyt dużego, jest raczej bardzo kameralne, wszędzie otacza nas piękna roślinność a po środku mamy wiele oczek wodnych z pływającymi tam rybami. Biorąc pod uwagę te ostatnie, to z powodzeniem możemy wybrać się tu na zakupy z małymi dziećmi – z pewnością nie będą się nudzić.

Bal Harbour Shops

Po zakupach, serdecznie polecam moją ulubioną formę spędzania tam czasu – zjedzenie najlepszego Carpaccio Manzo ( naprawdę najlepsze jakie jadłem) w restauracji o nazwie Carpaccio – jak mogłaby się inaczej nazywać J.
Jeżeli chcecie poczuć się jak w niebie zamówcie do tego wino Brunello di Montalcino – wtedy będą to niezapomniane chwile J.
W restauracji tej nie łatwo o stolik szczególnie w poprze lunchu i kolacji – ale dla chcącego nie ma nic trudnego.
Smacznego i udanych zakupów!!!

Następny post ukaże się po feriach zimowych 03-02-2015(wtorek) – Serdecznie Zapraszam.

wtorek, 6 stycznia 2015

Witam, Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku,

Dzisiejszy post dedykuję wszystkim, którzy lubią jeść krewetki.

Czy pamiętacie Oscarowy film Forrest Gump z Tomem Hanks’em w roli głównej.
Osobom, które przypominają sobie tę produkcję – nie muszę nic dodawać.
Dla osób, które nie kojarzą zbyt dokładnie, przypomnę, iż główny bohater miał marzenie - stworzyć restaurację serwującą krewetki na różne sposoby. Tym sposobem zostały otwarte - w realnym świecie - restauracje, o których śnił Forrest Gump !

Bubba Gump Shrimp Co.

Wystrój restauracji nie pozwala nam zapomnieć o filmie. Wszędzie znajdziemy różnorodne pamiątki związane z Forrestem. Nie zapomniano również o jednym z talentów bohatera – szybkim bieganiu – i na wszystkich stołach dla gości, mamy metalowe tablice z napisem „Run Forrest”, gdy skończymy konsumpcję zastępujemy je tablicą „Stop Forrest” – świetna zabawa nawet dla dorosłych J.

Co do menu, to nie będę się zbytnio rozpisywał, dostaniemy tu różne owoce morza np.  kalmary, małże, lobstery, także burgery z frytkami, pasty, sałatki, ale najważniejszym produktem jest tu oczywiście krewetka. Krewetki podawane są tu naprawdę na wiele sposobów.

Mi osobiście bardzo podoba się to, że dzieci otrzymują swoje jedzenie w papierowej miniaturze kutra rybackiego, którym pływał bohater filmu.

Bubba Gump Shrimp Co.

Po obiedzie, w sklepiku restauracyjnym możemy zakupić pamiątki, przepisy dań, które przed chwilą jedliśmy albo po prostu zwyczajne maskotki – wszystko co ma jakiś związek z Forrestem Gump’em.
Sieć restauracji Bubba Gump Shrimp Co. zapewnia nam wyśmienite jedzenie, świetną zabawę i to wszystko w atrakcyjnych cenach – serdecznie polecam!!!

Zapraszam już dziś na mój następny post 13-01-2015(wtorek) – ostatni przed feriami zimowymi.